Login

„Lyžák“

To, že se pojede na lyžák, jsme věděli už ve třetí třídě. Už jen zbývalo vyčkat až do sedmé třídy a pořádně si to užít.

V úterý 29. 3. byl odjezd. Se sbalenými věcmi a svázanými lyžemi jsme měli čekat přesně v 7 hodin u školy na autobus, do kterého se věci naloží. Cesta do Pece pod Sněžkou ubíhala docela pomalu. Jeli jsme zhruba 6 hodin a asi 3x jsme stavěli na benzínkách. Když jsme konečně dorazili, dole na nás čekala rolba, do které jsme naložili věci a pak jsme šli pěšky nahoru na chatu. Naše chata se jmenovala Purkyně. V okolí bylo dost sjezdovek jako např. Klondaik, kde začínalo 3. družstvo. Ze začátku se nám zdál dost příkrý, ale ke konci jsme na něm ani nejezdili. Na Klondaiku nás nahoru vozily pomy. Spadnutí z pomy bylo na denním pořádku. Také tam byla sjezdovka s názvem Zahrádky, která byla strmější, ale dala se. Jezdila tam sedačková lanovka. Na té se naštěstí nikomu nic nestalo. A pak tam byl Fanpark. Ten byl pěkně strmý a jezdila tam kotva. Taky bylo pár pádů.

Po doražení na chatu jsme si všichni vzali svoje zavazadla a šli jsme na své pokoje. Naše pětice kluků dostala pokoj číslo 13 neboli 13. komnatu. Byl to 4lůžkový pokoj s přistýlkou, takže jsme se tam dost tísnili. Nestihli jsme si ani vybalit, když najednou otevřel dveře pan učitel a oznámil nám, že se máme obléci do lyžařského oblečení, půjdeme na svah.

Než jsem si obul lyžáky a vzal lyže, všichni už čekali venku na nástupu. Byl jsem jeden z posledních. Vzali nás na svah. Tam nás rozdělili na ty, kteří už na lyžích stáli, a na ty, kteří měli možnost si je nasadit poprvé v životě. Srandovní bylo, že jen při nástupu, kdy naší hlavní úlohou bylo stát na místě, spadlo asi 5 lidí včetně mě. Poté jsme se učili s lyžemi chodit a otáčet se na svahu. Po prvním dni nás bolely nohy. Druhý den byl budíček v 7:15, ostatně jako každý den. Snídaně byly v 8 hodin a byly švédské stoly. Mohli jste si vzít cokoliv od rohlíku s máslem přes bábovku až po čokoládové kuličky s jogurtem. Po snídani bylo půl hodiny volna a potom v 9 hodin se šlo lyžovat. Ve třetím družstvu jsme se učili přešlapávat. Jelikož jsme ještě neměli koupené permanentky, tak jsme všechno šlapali pěšky. Ve 12 hodin byl oběd. Obědy nebyly až tak dobré, jelikož se nám zdály někdy přeslazené. Ale jíst se to dalo. Po obědě byl polední klid až do 13:45. Do té doby jsme museli být na svých pokojích. Ve 2 hodiny se šlo opět lyžovat do 16:00, kdy se vypínaly vleky a lanovky. Poté bylo osobní volno. My jsme většinou chodili za holkama na pokoje. V 6 hodin byla večeře. Večeře byly většinou dobré. Po večeři se určila služba na další den. Služba měla na starosti buzení, bodování úklidu pokojů a obcházení lidi, když bylo jídlo nebo večerka. A také jsme si vyslechli program na další den. Poté pokračovalo osobní volno až do 21:15. Potom byla příprava na večerku. V půl desáté byla večerka. Takto vlastně probíhaly všechny dny až na pár výjimek. Například asi 5. den se nějaké holky z áčka rozhádaly a všichni tam brečeli a pak měli poradu, takže večerka byla asi v 10 hodin. Také jsme měli jeden den volna. No, nebylo to zrovna volno, ale aspoň na jeden den jsme si odpočinuli od lyžování. Jednalo se o výlet na Sněžku. Když už jsme v těch Krkonoších, tak proč si neudělat výlet na nejvyšší horu Česka? Šli jsme pěšky asi 4 kilometry na stanici lanovky, která nás následně po čtveřicích vyvezla na Sněžku. V jednu chvíli se nám stalo, že se lanovka zastavila uprostřed cesty nahoru. Měli jsme trochu strach, ale nakonec se to rozjelo. Po příjezdu nahoru nám všem pípla SMS od našich operátorů, že jsme v Polsku. Vylezli jsme na nejvyšší bod, udělali nějaké ty fotky, dali jsme si párek v rohlíku a jeli jsme zpět dolů. Musím uznat, že je tam opravdu zima a strašně tam fouká. Byl to super zážitek. Poslední den byl vymyšlený program. Fanda s Fílou nám pouštěli znělky z různých seriálů a my jsme to měli uhádnout. Poté šel vždy někdo kreslit obrázek a ostatní hádali, co to je. Hrálo se na body a na stoly. Náš stůl byl poslední, stejně tak jako v úklidu pokojů. Potom nám pan učitel Pulec pustil prezentaci s našimi fotkami. Šlo se spát asi v půl jedenácté. Ráno jsme se nasnídali a šli jsme nakládat kufry na rolbu a pak jsme jeli domů.

Cesta zpět trvala stejně dlouho, ale ubíhala rychleji. Opět jsme stavěli asi na třech pumpách. Cestou autobusem někteří hráli hry, někdo poslouchal písničky, ale my na pětce jsme zpívali a dodávali jsme naší cestě ty správný grády. Po příjezdu do Kaplice na nás čekali naši rodiče a jeli jsme domů. Já osobně jsem doma padl na postel a spal jsem.

Celkově bych tuto akci zhodnotil jako velmi povedenou. Chci poděkovat všem učitelům a panu řediteli za to, že jsme si mohli lyžařský výcvikový kurz užít ve zdraví a v pohodě, ale taky chci poděkovat svým kamarádům, protože bez nich by to nebyla ani zdaleka taková sranda, jaká to byla.

Za všechny lyžaře z Fantovky napsal Patrik Chmarský (7.B)