Login

Týden zdraví na Fantovce

Týden zdraví na Fantovce

Závěr září patří na Fantovce tradičně Týdnu zdraví, kterého se účastní děti z prvního i z druhého stupně a společně tak přispívají k tomu, abychom se na začátku školního roku zamysleli nad našimi stravovacími a životními návyky. V letošním roce jsme Týdnu zdraví věnovali poslední zářijový týden od pondělí 24.9. do čtvrtka 27.9.

Od pondělí do středy probíhal Týden zdraví v jednotlivých třídách. Děti na prvním stupni překvapily paní učitelky pohybovými aktivitami a zdravými tématy, která zařadily do svých hodin. Na druhém stupni čekaly na žáky zajímavá témata. Šesťáci si připomenuli základy zdravého životního stylu, sedmé ročníky zkusily vytvořit potravinovou pyramidu, osmáci si uvědomili rizika návykových látek a v devítkách se zamysleli nad tím, jak je důležité dbát o svoje psychické zdraví.

Ve středu si vybrané třídy mohly vyzkoušet zdravé potraviny a mlsky z obchodu Harmonie. Navštívily nás totiž paní Jana Šulková a Vlasta Lavičková s nabídkou alternativ k nezdravým, ale stále tak oblíbeným, sladkostem. Děti z prvního stupně i v letošním roce navštívily kuchyňku, kde si společně se svou třídní učitelkou připravovali zdravé svačinky, ovocné milkshaky nebo zdravá smoothie.

Poslední den Týdne zdraví, ve čtvrtek, na nás čekala oblíbená spolupráce tříd. Někteří z nás už spolu strávili nějaký čas, takže se na svoje kamarády těšili, pro některé třídy byl tento den premiérou.

Prvňáčci z 1.B spolupracovali s 6.B. Nakresli si společně strom z rukou a vyřádili se v tělocvičně na opičí dráze. Také strávili společně jedno dopoledne v lese, kde jim šesťáci pomohli napsat na list ze stromu své přání a společně je pak poslali po vodě.

Ve třídě 1.C si děti vyrobily výstavku z ovoce a zeleniny a také se naučily rozeznat od sebe jednotlivé druhy ovoce a zeleniny. Při spolupráci tříd si 6.C připravila pro své kamarády z 1.C soutěže v parku, skákali v pytlích, přes švihadlo, házeli bramborou na cíl nebo skákali panáka. Také si vyrobili závěs na okna a poslepu hádali ovoce, které teď již neomylně poznali.

Děti z 5.A si udělaly pěší výlet kolem řeky, jehož cílem byl hotel Zámeček. Zde si zahráli několik her na utužení kolektivu. V závěru Týdne zdraví navštívili workoutové hřiště, kde si užili opičí dráhu a vybíjenou.

V 6.A a 6.B byl celý týden na programu správný denní režim. Žáci porovnávali denní režim svůj, rodičů a prarodičů, počítali svůj BMI index nebo opakovali anglická a německá slovíčka. V 6.A děti také diskutovaly nad tématem volného času. „Áčáci“ strávili poslední den společně se třídou 1.A. Ráno si ve smíšených skupinách četli, vyprávěli a tvořili obrázky. Pak vyrazili na vycházku na kopec Blančák, kde si šesťáci připravili pro prvňáčky pohybové hry. V 6.C si navíc zkusili spočítat kalorie v jídle a přečetli si ukázku v čítance zabývající se vztahy mezi kamarády.

V sedmých třídách si děti zkusily napsat pracovní postup zdravého pokrmu a v angličtině si udělaly dotazník, zda žijí zdravě. Opět je neminulo počítání, tentokrát počtu kostek cukru v nápojích, některé z nich pak nemile překvapil jejich počet. Společně si také vyrobili potravinové pyramidy, které nám všem na spojovací chodbě pomohou uvědomit si správné rozložení našeho jídelníčku.

Naši osmáci z „Áčka“ se zamysleli nad nebezpečím elektronických médií a také nad tím, jaké závislosti mimo návykových látek na ně čekají. Aby si při Týdnu zdraví také odpočinuli, ve výtvarné výchově se pokusili vyjádřit svoje myšlenky. V 8.B navíc žáci zhlédli dokument „Život s drogou.“
Děti s 8.B spolupracovaly ve čtvrtek s dětmi s 3.B. Tentokrát si menší spolužáci připravili ve třídě pro ty starší ochutnávky se zavázanýma očima a bylinkový čaj. Pak šli do parčíku U Oveček, kde si zase naopak osmáci vzali do skupin třeťáky a měli pro ně připravené aktivity.
V 8.C si žáci napsali charakteristiku člověka pod vlivem návykových látek, v němčině, fyzice nebo dějepisu diskutovali o vlastních závislostech. Dozvěděli se také o osobě Pabla Escobara nebo Raye Charlese a zjistili něco víc o přírodních návykových látkách.

Děti z 9.A si při občanské a výtvarné výchově zkusily relaxační techniky s hudbou, v hodině českého jazyka se pokusily vcítit do pocitů druhého spolužáka a zodpovědět otázku, která mu vrtá hlavou. A při hodině výchovy ke zdraví si vytvořili vzpomínkovou konzervu.
V 8.B si zkusili v němčině vyplnit test „Co nás stresuje?“ a v angličtině „Jaký jsem kamarád?“ V přírodopise si také ověřili svoje smysly při odhalování optických klamů.
To 9. C měla první hodiny s paní učitelkou třídní vždy rozcvičku, v češtině si přečetli povídku „Jak jsem ochořel“ a v matematice si vypočítali bazální metabolismus. Ve čtvrtek pak spolupracovala s dětmi z 5. B. Společně běhali venku, soutěžili a hráli “na psychologa.“ Páťáci se svěřovali deváťákům se svými problémy a ti jim radili.

V závěru Týdne zdraví každá třída také vyrobila plakát nebo dekoraci do spojovací chodby, aby nám připomínala, že na zdraví máme myslet nejenom jeden týden v roce, ale celý rok.

Zpět na hlavní výpis

DŮLEŽITÉ

Školní program

obrázek

Škola Online

obrázek

Reservando

obrázek

Školní časopis

Virtuální prohlídka

obrázek
Prohlédněte si naši školu

Úřední deska

obrázek
 http://www.geukaplice.cz/
Rychlý kontakt
Základní škola Kaplice,
Fantova 446
Gen. Fanty 446
382 41 Kaplice
Telefon: 380 312 511
Mobil: 777 490 297
Školní jídelna: 380 312 179
Školní družina: 702 639 906
Email: fantovka@centrum.cz
ID datové schránky: 32tmnd7
Základní škola Fantova, Kaplice

Created by © 2013/2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy